mandag 12. januar 2015

Hjemmebakt loff

Etter at jeg la ut bilde av loffen jeg bakte i går på instagram, var det en del som ville 
ha oppskrift. Tenkte det er enklere å dele den her :) Oppskriften har
jeg funnet i ett gammelt oppskrifts hefte, også har 
jeg tilføyd olje og sammalt hvete.

Gir 2 loff
1kg hvetemel
2-3 dl sammalt hvete
1pk tørrgjær
6 dl lunket vann
1dl olje
2 ts salt

Ha hvetemel, salt, tørrgjær og vann i en bolle. Elt deigen, mens du har oppi oljen og tilslutt
den sammalte hveten. Elt så deigen til den er fast og fin.


Ha plastfolie og ett kjøkkenhåndkle over bollen og la den heve i ca 50 min.


Sett ovnen på 200 grader.

Del deigen i to deler og ha de i hver sin brødform, ha plastfolie og kjøkkenhåndlke
over brødformene,la de etterheve i ca 15 min.

Stekes i ca 30 min.


Nystekt loff med brunost! :)

Ha en nydelig mandag <3


Ingen kommentarer: